Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

Forretningsbetingelser for iRelax
ScandiQ Group IVS
CVR. 37 61 23 59
Boulevarden 17
7100 Vejle

Varebestilling
Varer fra iRelax’s sortiment kan bestilles i vores Internet-butik på adressen www.irelax.dk

Du er også velkommen til at ringe til os på telefon +45 42 68 24 11 og afgive din ordre eller få en snak med vores kompetente medarbejdere.

Priser
Alle priser på www.irelax.dk angives inklusiv 25% moms samt inklusiv eventuelle afgifter i henhold til gældende dansk lovgivning.

Fragt og levering
Forsendelsesgebyret gælder for varer der leveres inden for Danmarks grænser (eksklusiv Grønland og Færøerne).

Forsendelsesgebyrets størrelse vil altid fremgå i indkøbskurven samt af ordrebekræftelsen.

Leveringen sker igennem DAO. Leveringsprisen og metoden fremgår af dit eget valg. DAO leverer både til en pakkeshop men foretager også hjemmelevering.

Lagervarer afsendes med iRelax’s levering fra vores lager inden for 3 dage efter bestillingen har fundet sted. Kig evt. under produktet om det er forudbestilling, eller om vi har varen på lager.

Fremgår det på siden at der er forudbestilling på den pågældende varer, vil leveringstiden også være oplyst

Vi leverer gerne til adresser i udlandet. Forsendelsesgebyret beregnes efter destination, samt forsendelsens vægt og volumen. Ring for yderligere spørgsmål på +45 42 68 24 11

Betaling
Betaling kan ske med Dankort eller kreditkort i forbindelse med bestilling af varen.

Vi bruger SSL (Secure Socket Layer) i vores betalingssystem. Dermed er du optimalt sikret, idet der ikke er selvrisiko i forbindelse med evt. misbrug af dit kort.

Dine betalingskort-oplysninger sendes krypteret (SSL), så kun Nets kan læse dem.

Der opkræves ikke transaktionsgebyr ved betaling hos iRelax. Vi modtager følgende kort: Visa, Visa Electron og Mastercard.

Der er ingen betalingsgebyr på irelax.dk. Vi hæver beløbet på dit kort, efter varen er sendt afsted.

Reklamation
Har du som privatperson købt en vare hos iRelax, yder vi 24 måneders reklamationsret i henhold til købeloven. Som kunde kan du derfor i op til 24 måneder fra købsdatoen klage over en fejl, eller mangel ved produktet.

Det er en betingelse, at den pågældende fejl eller mangel ikke er en følge af fejlagtig brug eller betjening af varen i strid med medfølgende manualer eller almindelig sund fornuft eller af, at varen har været udsat for fysisk overlast eller anden skadevoldende behandling. Du skal reklamere inde for rimelig tid, efter at du har konstateret fejlen/manglen.

Ønsker du at reklamere over et produkt, skal du sende varen til:
Scandiq Group
Kløverprisvej 10B
2650 Hvidovre

Du skal vedlægge en kopi af købsfakturaen samt en udførlig beskrivelse af, hvori du mener manglen eller fejlen består, evt. mobil billeder.

Er manglen omfattet af din reklamationsret er du berettiget til at få manglen afhjulpet, få varen ombyttet, få et afslag i prisen, eller ophæve købet.

Løsningen afhænger af den konkrete situation herunder de omkostninger, der for iRelax er forbundet med de mulige alternative løsninger af problemet.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) leveringsomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine leveringsomkostninger.

Fortrydelsesret
Når du som privatperson køber en vare på www.irelax.dk har du 14 dages fortrydelsesret.

Fortrydelsesretten udløber 14 dage efter den dag du:
1. Har modtaget din vare.
2. Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
3. Får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare der består af flere partier eller dele.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved mail, tlf. eller lignende. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte Fortrydelsesformularen.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Varens stand når du sender den tilbage:
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Varen skal leveres tilbage i original indpakning og i samme stand som ved levering.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Ved udnyttelse af fortrydelsesretten skal kunden dække fragtomkostningen ved returnering. Kunden bærer risikoen for varen fra det øjeblik, hvor den er leveret til kunden.

Varer der returneres uden korrekt frankering eller pr. efterkrav vil blive nægtet modtaget.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt under én ordre.

Bemærk, at du ikke får leveringsomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.)

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
ScandiQ Group
ATT: iRelax
Kløverprisvej 10B
2650 Hvidovre

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.

Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger til fragtfirmaet DAO for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Scandiq Group IVS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Den dataansvarlige på www.irelax.dk er Scandiq Group IVS.

Som registreret hos Scandiq Group IVS, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: info@irelax.dk

 

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til (indsæt kontaktinformation for relevant person/enhed i webshoppen). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

 

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her –http://ec.europa.eu/odr

Handelsbetingelserne er senest opdateret 01-06-2017

Scroll to top

Få 10% rabat
& modtag en mail når vi har varerne på lageret!